Ater i Mkhuhlu

japp, nu har vi vart tilbaka ev vecka ungefar, och det var varit liite segt, men samtidigt sa har det vart aventyrligt.

vi anlande fran Durban till Neilspruit pa tisdagen och blev upphamtade av foraldranra och lilla systern i familjen, de andra syskonen var inte hemma, vilket jag tycket var lite skont eftersom det ar inte alltid lika lugnt nar alla ar hemma pa samma gang. vi stannade pa ett stalle, ett av de storsta shoppingscentrerna i Neilspruit, och dar kopte jag mig en Bibel pa engelska, en bok och en "termos att ta med" det var en rikigt fint och lite dyrare an i SVErige, men tror inte att jag kan fa en med samma kvalite eller samma utsmyckning.  sa det fick folja med mig hem.

val hemma packade vi upp, stadade lite och at lite innan vi somnade.
pa onsdagen var det helgdag, sa vi tvattade och sov mest, sedan gick vi hem till mama Aggie och papa Sibiya for att halsa pa dem.

vi skulle aka pa en konferens torsdag-lordag sa det blev stortvattning och packade igen.
nar vi val kom till konferensen sa var det verkligen pa the country side. MEN de hade nya duschar. galet vad bra,
och vi traffade sa manga trevliga och snalla manniskor och flera av dem har vart pa Korteboskol;an, vart i Mullsjo, Jonkoping och kunde lite fraser pa svenska. det varmde mitt hjarta en del och insag hur bra vi ahr det som kan komma hit och fa ett stipenduim till det
det var flera av de vi pratade med som vill att vi skulle komma och besoka dem, vilket kommer gora att varen har kommer. eller sommaren for oss.
vi var inne i stan lite och shoppade pa fredagen for det var mest ekonomi och saker da, sa papa Sibya tycket att vi kudne gora det.
vi blev presenterade for allihopa pa scenen av mama Aggie och berattade lite om oss och sa att vi inte bara var Step Outare utan att tiden ahr betyder att man hittar sig sjalv och utvecklas som manniska.

idag ahr vi mott pa en kulturkrock som fatt mig att langta hem valdigt mycket.
vi vaknade av att det knackade pa dorren och inget mer nar jag gick ut for att fraga vad det var, sa sa de att vi skulle stda med att de var klara. da sa vi ifran ochs a att de faktiskt far saga till nar det ar saker vi sak gora, for de tror att vi ska veta vad som hander. och jag forsokte forklara t aven om vi vart har i mer an en manad kan det vara jobbigt att anpassa sig, speciellt denna veckan nar det snart ar jul.
men vi klarar det nog och pa julafton eller pa onsdag kommer vi aka till det stallet familjen Sibiya ar pa semster nu for att vi sak komma ifran sa det ser vi framemot och pa mandag aker vi tillbaka till Durban igen for att vara dar over nyar. 29 december till 5 januari. lite jobbigt att bussen tar sa lang tid, men det ar det vart.

igar hade vi den varmaste dagen, vi var i kyrkan 3 timmar pa mote, sedan massa andra saker och det var 45 grader varmt.
hort att det ar kallt hemma i Sverige, och vi skojade om det lite att det ar typiskt att det blir kallt nu anr vi ar borta, den forsta rikigta vintern pa nagra ar och da ar vi har. men vi ska fira lite vinter i april, for det kan fortfarande vara lite kallt da:)

Ha en rikigt God JUL och hoppas att ni inte fryser sonder, medans vi inte ska svettas sonder:)

KRAM ANNA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback