Ni kan kallla mig Khenzani Khoza

japp, det ar mitt nya namn.
forra sondagen sa fick vi vara namn, som de av tradition fick av de aldre kvinnorna i kyrkan.
Mitt namn ar Khenzani och betyder thanks. Emelie heter Djineko och betyder gift, gava.

forra lardagen var vi och halsade pa en svenk missionar som vart har sedan 1952, han avr lite gammal och glomsk, men han tog emot oss med oppna armar och visade oss runtomkring i omradet i Nelspriet dar han bor.
vi akte taie hem pa kvallen och fick veta att det var den sista som gick. galet!

pa sondagen var vi i kyrkan so sagt.hela veckan som var var valdigt kall och allt var fuktigt eftersom vi inte hade nagon dirket varme som kan gora att det torkar.

pa mandaen avr det galet varmt sa nar vi kom hem sa satte vi igang med att stortvatta och det torkade pa, ca 1 timme, galet:) seda avr vi i kyrkan pa en samling, veckan sam var var ganska seg pa forskolan lararna ar lite sega och de forberedde sig for den stora graduationen. veckan var lite seg och det var vart iaf, sa det bklev lite promenader pa kvallen.

hade fatt ett litet paket pa sondagen fran mamma med choklad och te, tackar, har sparat pa chokladen, se det kommer bli gott ar vi tar den sen.

i fredags var ewt som sagt graduation for de sma barnen, det holl pa i ca 3 timmar, och det var lite segt, varmt och pa tsonga. lite segt, pa eftermiddagen var vi inne och shoppade lite till brollopetsom vi avr pa igar, det var skont att komma ivag.
nar vi kom hem sporegngade det och var aska, det gillar vi inte..:(

pa lordagen var det gradutaion for Micke, en av vara broder som last till pastor i 3 ar nu och ska flytta tillbaka dit han bodde innan. kommer sakna honom.
igar var vi pa brollop hela dagen, segta, varmt och hungrigt. akte kl 06.30 och var framme och vantade lange, onodigt med tid och var nog lite osocial.

just nu ar vi no inne i en fas dar allt som handet gar lite emot oss, tex att allt vi gor far en kommentar, eller som en pik, den yngsta dottern. men det ar sant man far ta och forsoka att komma vidare med.

det var hemlangtan igar pa hogsta grad, emelie och jag har nog borkat att inse att det inte kommer bli som eh jul hemma. oc eftersomde bara firar juldagen sa kommer det vara lite segt. men vi klarar detta och kommer att overleva:)
pa fredag aker vi till Durban pa semester  i ca 10 dagar, det ser jag framemot. tjockisen pa forskolan ( vi vet itne vad hon heter) harsagt att shoppingen dar ar jattebillig, sa hre we come.

pappa ringde i fredags nar vi hade somnat., sa han skulle ringa igen, sa pappa ring mig ikavll. det var ett tag sen vi pratade nu. men pratade ed alex och mamma forra veckan.

natt som jagborjat vanja mig vid , det ar alla stora spindlar i taket, det gillar vi inte.:( speciellt pa toan det galler att inte titta upp. men, nar jag duschade i onsdags satt det EN SUPERSTOER pa vagen. det gillar anna inte.

natt annat sa arsuperbrea med att vaa har ar att alla mangos kommer nu, de ar sa goda, speciellt nar de ar nyplockade och solvarma och de smakar lite saom hallon, inte alls samma mangosmak sa det ar hemma. et kommer jag saknar. speciellt nar man tar e och bara njuter av att sitta pa trappan pa baksidan av huset och solen haller pa att ga ner, och det ar ljummet.

det ar sa varmt vissa dagar att det enda man kan gara ar att vara inne och forsoka sta ut, men det gar oh vad jag ahr hort av vadret i sverige vil jag hellre vara har.

nu ska jag lagga upp lite bilder, och hoppas ni har det bra dar hemma! saknar er, stina, lag ut mitt nummer sen:)
puss och kram Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback