Att inte ha en svensk jul

japp, vi klarade det, vi har" firat julen" har, det vill saga, nastan ingenting.

pa tisdagen var vi i Kruger Parken och sag massa djur, elefant, noshorning, zebra, giraff, buffalo, flodhast, krokodil, massam "smadjur som inte ar lika viktiga" men som svensk och turisk tar man kort pa vart som en ror sig, voi ska dit i januari Emelie och jag och da hoppas vi pa mer.

pa onsdagen den 23 var det bara allmant segt, att veta hur mycket mys och forberedelser som man har hemma vi den tiden gjorde att det jag somnade vid 21, valdigt trott, pa julaftonsmorgon sa var det varmt, det var galet varmt och det kandes inte som jul. men vi akte in till Hazyweiv for att komma ifran och ata varna egtn jullunch pa ett ute stalle, vi kopte aven julklappar till familjen, vil;ket uppskattades mycket, till mamma kopte vi hudkram och duschkram, pappa fick en pannlampa, eftersom strommen ofta gar, systrarna fick orhangen ena broderna fick en lovsongsskiva och den andra en t-shirt efter som hans favortit som var rod hade gatt soner ett tag innan vi ko, sa han fick en ny och han blev sa glad over den. det varmde.
men familjen hade dock skaffat en liten gran for varan skull, sa den var nice.

pa natten mot juldagen kunde jag itne sova for det var sa varmt sa var uppe och laste Steig Larssons bok som jag redan last en gang, men val;digt brea, och man fick ltrie kansla av den svensvka vintern igen.
har kollat runt lite p[ bloggar idag och det varkar som manga hade en vit och fin jul, det gillas.

pa kvallen delade jag och emelie julklappar och hon fick badsaker och en nalle som hon dopte toll Gerad, sa kan hon ha nan att krama nar hobn langtar hem. fick ett silverarmand av henne som var jattfint, men ltie for stort, ska fixa det nar vi kommer tillbaka.
vi lyssnade lite pa julmusik och ahde det mysigt.
pappa ringde pa eftermiddagen och pratade med bla, faster, kusiner, syskon. det gjorde mig lite ledsen, men nasta ar:)
\
pa juldagen var det kyrkan som galde, att hora julevangeliet pa tsonga, och stilla natt, det var en kansla ochd et var varmt, sedan blev vi hembjudna till en trevlig tjej som gjorde en god lunch och som ar ltie aldre, ca 25 vilket gor att hon pratar mer och latt att umgas med.

sen var det itne mycket emr, satt hemma pa kvallen och vantrade pa att tiden skulle ga, da det kanns anda ganska bra, siktade in oss pa att vi skulle aka till Durban pa mandag.

igar vae vi i kyrkan, och ahde det nice, inte sa varmt och skont, hade dock juvudvark nar jag kom hem, som en timme tillsammans med Themba, som somnade bredvid mig, en 9 arig kille som ar och bor emd oss udner helgenra. han har tagit mitt hjarta, vill ha med honom hem!

var och lyssnade pa koren nar ungdomarna sjong igar, lite svart att fatta nar det iten ar pa engelska, men de ska borja med det nar vi kommer hem. sa det var trevligt, kvallen hemma betod av lite bus, bak och disk. men trivs anda bra, anev omd et forekommer lite problemn ibland. 8 syskon pa morgonen, varav en(min rekompis) itne har alls bra morgonhumor innan hon far sitt kaffe:)

snart gar bussen till Durban, om 5 timmer, sak sova lite innan och lasa.

kopt Twilight bockerna, de 2 forsta, sa ska foroska hanga med lite. engelska med sa har ska det tranas, tanker pa engelska nu, vulket vi gillar, pratar med emelie pa engelska ibland. haha/


hoppas ni har det bra hemma!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: stina

åh, anna! jag saknar dig jättemycket nu. innan så gick det ganska bra, hade så sjukt mycket i skolan att jag inte märkte att du inte var hemma, eftersom du har varit så mycket borta förr. men nu när man är hemma och segar, det är då det är jobbigast! men men.. och om några veckor hoppas jag att jag har körkort :D



puss

2009-12-28 @ 21:21:53
Postat av: sandy

hej annavännen! :) kul att läsa hur ni har det, tänker på dig ofta! GOD JUL lite såhär i efterskott, men framförallt, ett gott nytt år till dig! tänk vilken känsla att få fira in det nya året i afrika, wow :). gud välsigne dig! kramar sandy

2010-01-02 @ 18:41:11
URL: http://sabana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback