Mellanlandning i Johannesburg, i vantan i bussen till Durban.

japp, efter mycket om och men kom vi ivag till mellanlandningen i Johannesburg, det galler att halla hart i sakerna. det ar ju en av de staderna i SA som inte ar superbra att vara i, och har sitter vi, men men, som sagt ar det rba att det finns internet och att det ar billigt, det kostar bara 15 rand for en timme. och innan har vi batalt minst 60. sa det rullar pa, men just nu ar jags a seg att resan kommer kannas annu langre och jobbigare. men det ska ga, imorrn ligger jag och solar, och badar ihavet, det ni, underbara kansla:)

internet pa sana har stallen ar inte superbra, men det far duga, langtar just nu efter att sitta hemma i min soffa med men laptop och bara surfa runt utan att behava tanka pa tider. snart sa:)

igar hade vi tvatt dag, inte bara mina och emelies klader, ALLAS  klader, det ar inte som hemma nar man sorterar, lagger in det i maskinen och det ar klart att hanga upp, nej, forst sa tar de vittvatten, for att de haller bara i vattnet en gang, sedan kor de kladerna i samma vatten,  ALLA kladerna, kan lungt saga att det inte ar rent sen. forst sa kor maskinen, sedan far man ta och lagga kladerna i badkaret och sjalva ut tvattmedlet, sedan lagger man det i en balja med skoljmedel sedan lagger man det i ett slag av torktumlare och seda hanger man ut det, det ar ett helt goretag och jag lovar, kommer UPPSKATTA att tvatta nar jag kommer hem, hadan efter ska vi tvatta allt, men nu ligger en del hemma i garderi\oben, och en del i vaskan, men som ni vet, jag kan inte packa bra, och tar ju ALLTID med mig  for mycket, tror aven att shoppingen kommer bli en del dar nere med, sa det blir nogbra..:) vi ska bo pa ett bed and brekfast som ar for SURFARE, men halla?! ska vi halla pa med sant?? kan verkligen se framfor mig hur vi ligger dar och sprattlar i vattnet och skrattar. sa jag vet inte, och om det kommer springa runt och vara massa surfarkillar, hm, det far vi se hurdet gar, men samtidigt, detta ar mitt levs resa och jag kommer njuta varende minut av att vara ivag och bara ha semseter, familjelivet hemma kan bli lite for intensivt sa det kommer nog bli bra:)

pa mandag ska vi traffa mama Tjockis, (hon jobbar pa forskolan och ar en verklig big-african-mama. hon ska dit och shoppa och ska visa oss de billiga stallena. det kommer bli skont att traffa nan vi kanner. annars har vi val inte massa planer, ga ut och kaka lite, mycket frukt blir det nog och bara vara.

kan saga att nar man tanker efter, sa langtar jag hem, men hemma ar det kallt och snart jul, har ar det sommar och varmt, och jag har mitt livs resa.:) sa darfor ska jag och emelie fira midsommar den 24 december. vi fornekar att julens hysterier existerar och att det bara ar  en fasad vi har hemma i sverige, for det har jag lart mig har, att det behover itne vara sa som vi har det hemma. MEN nasta ar sak Emelie och jag borja forbereda redan i oktober, (typ nar pappa fyller ar, sen ar det julfirande som galler)

nu ar snart tiden ute, men jag ahr ett afrikanskt nummer efter mycket om och men:+27729083443

TA HAND OM ER HEMMA SA KOMMER DET MER!!

KRAM ANNA


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback