februari, vart tog du vagen?

ja, denna manden forsvann och det kanns som att det var en evighetsen vi sa att det skulle bli slutet av februari, halls, vart tar tiden vagen?
jag tror att de kommer ga lika fort i mars, om inte mer, for vi kommer att ha fullt.
i ferbruari har vi mest vart pa forskolan unte veckorna men haft fullt upp med olika saker pa veckorna.

forsta helgen avr vi i pretoria och halsade pa lite folk som bor dar, tycker verkligen om den staden. det kanns verkligen som att det ar en storstad jag ahde kunnat gilla, men jag ska nog inte flytta hit, det ar pa tok for varmt.
men pa kvallen sa blev det svlare och det kansn som det hade vart lattare att pa dar, for det ar inte lika varmt.
vi var pa zoo och gick pa bio och hade det bara nice.

vi tog och akte till Neilspruit en lordag sjalva, och det avr bra, for hemma hade det varit hela 43 grader den dagen, vi hade som tur AC inne i shopingcentret, men pa kvallen nar vi kom hem var det svart att sova for det var fortfarande runt 36 grader pa kvallen, vid 23, nar vi skulle sova.

jag brukar kunna sova vart vi an ar, bara om jag har trott, men varmen ahr gjort att jag itne sovit ra och det kanns som man ar konstant trott. men det har blivit battre.

tyvarr blev jag forkyld igen eftersom alla barnen nu ahr blivit forkylda igen och nyser ratt ut, men det finns inte direkt mojligheter for dem att tvatta handerna, och jag vet iten hur manga ganger om dagen vi torkar bort snor som rinner fran barnens nasor eller hor hur de nyser.

det har kommit fler barn denna manaden, och nu ar det hela 70 barn pa skolan och det ar for manga barn, for fa larare och for liten plats, det ar itne barnens fel men lararna tar in dem sa lange alla kan betala, det ar inte rett svenskt tank, men iaf, vi var se.
"Mam Anna, I love you" far man hora ett antal ganger i veckan. det varmer mitt hjarta och det komemr jag leva lange pa efter att jag ahr lamnat dem.

forra helgen var vi med familjen pa olika turistsaker omkring i Mpumbalanga och bla Gods window och lite andra saker, det var fint och underbar utsikt, men langtar tills vi ska bo i Krugerparken och ska kolla pa alla djuren.

nu borjar alla prata om att det inte ar lang tid kvar och det ar nagot som man forsoker fortranga, OK, jag vet att jag ville hem for en manad sen, men skulle kunna stanna 3 manader till. visst langtar jag efter det som ar svenskt, men iaf, man kommer in sa bra i allt hare nu, och det kanns inte som att man har hunnit emd att gora allt vi vill an. emelies syster kommer nasta vecka, sedan ska vi till Mosambique, och Kapstaden innan vi aker hem i april, samtidigt som man vill hja tid med alla barnen, AVEN om de kan ga mig pa nerverna.

som sagt, vill nog ha vinter och kyla i liten mangd typ en manad, sedan tillbaka hit. men det gar ju inte..
menmen, det far ta den tiden det tar och njust nu leverjag det storsta aventyret som jag ahr kommit pa mig sjalv att gora:)

ha det sa bra hemma!
KRam

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej anna!



Ja var tar tiden vägen, den går fort. Här försvinner snön nu, förra helgen var det snökaos och idag lördag är det 5+. Tänker och ber för dej.



Kram mamma

2010-02-27 @ 15:19:46
Postat av: niina

Vännen! Underbart att läsa din blogg. Saknar dig massa när jag läser! Nu är det inte långt kvar!

Kram

2010-02-27 @ 21:01:07
URL: http://barnmatoblojor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback