I have the time of my live.

japp, det gar itne att saga annat, nu nar det ar sportlov runt omkring hemma, sitter jag i sommarklder och nastan tycker att det ar for varmt.
men livet ahr funkar bra och all hemlangtan som fanns for nagra veckor sedan ar som bortblast.

nu ahr vi kommit in valdigt bra i vardagen, och aven om emelie blev sjuk veckan efter mig, (hog feber) har vi kommit tillbaka igen och kor pa for fullt.
det kommer standigt nya barn som inte ar vana vid forskolan, som grater konstanmt och inte vill bli trostade.

det finns en som ar extremt jobbig, hon vill itne ha de andra lararna utan kryper efter mig och Ems hela tiden, och nar vi da ska ta upp henna for att trosta sager de till henna att ga ner vilket gor att hon skriker annu mer.

jag ahr fatt mig en grupp med killar som har blivit mina fans. de ar mellan 5-6 ar, ocg var svara att charma fran borjan,e fetrsom tjejerna ar de som vill ha mest uppmarksamhet, men jag satt och byggde klossar tillsammasn emd dem en eftermiddag och lakte med bilarna, sen dess ar vi bastisar och gor Hi five varje morgon nar vi kommer.

En vanlig vecka i Mkhuhlu

Mandag:
forskolan mellan 8-15, sedan kyrkan 17 och en timmer framat,
Tisdag     forskolan mellan 8-15, ungdomscellgrupp mellan 17-19
onsdag    forskolan mellan 8-15 och sedan celgrupp med familjen
torsdag   forskolan mellan 8-15, lediga pe eftermiddagen
fredag    forskolan mellan 8-15, kyrkan kl 17

pa helgerna ar vi lediga men det ar ungdomservice vid 14 och pa sondagen mote 10.30 och sedan ungdomskoren pa eftermiddagen.

pa kvallarna ar det alltid tv och lite umgas med familjen, ta han om disken och sant. det blir en hel del lasning for min del da jag ahr kopt hela Twigligth serien:)

forra helgen var vi dock ivag hela helgen tillsammasn emd aldsta systern, vi akte taxi dit, en vit, men en bra en.
det var verkligen nice och en storstad. det sar en av de storre i SA.

pa fregdane var vi ute och gick en svang, kopte mat och var bara trotta, fetrsom det ar ca 45 mil dit, en jobbig och lang resa.
pa lordagen var vi uppe tidigt, for vi trodde att vi skulel ivag, men detta ar anda afrika ch de tar det som det kommer.

men vi akte i vag pa Zoo pa formiddagen, ungefar som kolmarden i storlek, eller storre, och sedan pa kvallen var vi pa bio och sag Sandra Bullocks nya. den var bra.

pa sondagen sa var vi i en ganska ny kyrka, och det a vr fart oc flakt.

det ar kul att se att kyrkorna har vaxer och att det ar nya unga frascha lokaler.:)


annars har det inte hant sa mycket. veckan ahr gatt fort och nu till helgen sak vi till Neilspruit och halsa pa Bror, som har vart missionar har sedan mitten pa 50-talet och som bor kvar har nu. ska bli kul att komma till en storre stad igen och kunna prata svenska, ata lite svenskt och ha det trevligt.

hoppas ni mar bra dar hemma och njuter av vintern.!

Kommentarer
Postat av: anna sandin

Vad gott att höra att hemlängtan är som bortblåst och att vardagen känns bra :) Ta vara på dagarna och njut av Afrika för vips så är ni hemma i Sverige igen! Kram anna

2010-02-12 @ 09:47:19
Postat av: Malin

Saknar dig! Du är grym, jag hade aldrig vågat!

2010-02-13 @ 15:49:10
Postat av: Karin

Gott o höra att du är frisk igen och att hemlängtan inte är lika påtaglig. Du är skithäftig bruden! Ska bli kul o ses igen när du kommer hem. Tänk vad fort det gått ändå. Ta hand om dig vännen. Kramar

2010-02-19 @ 12:17:44
URL: http://kajjsakavat.blogspot.com
Postat av: Mamma

Hej Anna!



Vad skönt atthemlängtan är borta, har du fått paketet än, här är det snöoväder, jag är dunderförkyld bihålsinflammation tänker på dej och ber för Er alla kramar

2010-02-19 @ 19:10:44
Postat av: Faster

Hej Anna. Nu är det ett tag sedan vi hördes, skönt att veta att allt verkar bra med er igen. Jag har tyckt lite synd om Dej som missar vår häftiga vinter,

men nu känns det som det bara är för mycket snö, och jag är ganska avundsjuk på Dej som har det varmt o skönt. Tänker på Er mycket!!Varma kramar

2010-02-21 @ 16:56:08
Postat av: Malin J (Marre)

Saknar dej Anna!!

fatta vad cool du är som gör det här!!

2010-02-24 @ 21:26:39
Postat av: Ida Viklund

Hej Anna!



Grymt att du gör det här! Jag är så glad för din skull.

Snart kommer du hem och då är du full av erfarenheter att vara tacksam för. Saknar dig mycket min Anna!

Var rädd om dig nu under din sista tid där borta.

Ses snart:)



Kramar

2010-03-26 @ 09:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback