Pa grund av sjukdom har bloggandet uteblivit.

japp, efter en ganska fartfylld vecka pa forskolan sa vaknade jag upp pa onsdagen och emelie sa att jag var rod i mitt hoger oga.
ingen fara tankte jag och gick till forskolan.
men nar vi komhem kliade det, och gick och kopte ogondroppar som skulle hjalpa, torsdagen och fredagen sa var jag hemma och kliade mitt oga. holl pa att bli sa galen pa det. onskade att ajg ahde kunnat gora som han i pirets filme, ta utn det och skoluja av det:)

pa fredagen sa tog mandla och agatha med mig till sjukhuset for att fa nya ogondropparav en lakare och sa.
pa eftermiddagen madde jag battre och det kliade bara. pa eftermiddagen gick vi hem till mamma aggie for att visa ogat och saga att jag madde bra, nar jag kom hm darifran sa somande jag pa en gang och nar vi skulle ata sa kom emelie in och g\fragade om jag sov, hon kasnke pa mig och da tog jag febern som visade sig ligga pa 38,1 och efter en timme 39.2.

foraldrarna Kozha kollade till mig ochs a att det kasnke var bast att aka till sjukhuset for det kunde vara malaria.
DET ar typiskt att det blev jag som vi skamtade om efterat. GILLAR INTE SPRUTOR och sant.
tog tva blodprov for malaria. och fick dropp i hogerhanden ochs kulle sitta i korridoren och vanta med ems och agatah. blev lite hemlangtan da och borjade grata rikigt myckety for detta vara inte mitt afrika som jag hade tankt mig.

vid kl halv ett pa natten fick jag traffa doktorn, som konstaterade att ogat hade gett utsslag pa mandlarna, som jag har sana problem med och sedan ahde det gett den hoga febern.
sa det avr vila och dricka mycket plus massa piller..

sa eefter 6 dagar med feber slappte det. HAR ALDRIG VART SA RASTLOS OCH UTRAKAD.
det gjorde att hemlangtan har vart stor under veckan, tararna vart manga och kant mig hjalplos och oforrstad.
MEN har pratat mycket med folket hemma och nu ar det itne langt kvar/. jobbigt att tanka det med..
februari kommer ga fort, det gor det alltid...
har dock kort bil med vanstersidan for forsta gangen. det avr galet!

som nar ems skulle forklara for sin mamma att de korde pa fel sida(istallet for att saga att de har vanstertrafik) sa sa hon:mamma, de kor pa samma sida som i england. det avr inte kul egentligen, men min rastloshet gjrode att jag skrattade mycket:)

en annan sak som ar lite jobbig nu ar att vattnet inte funkar i huset, eller det funkar men ar avstant pga av natt sa det gor att man far hamta vatten ute i en tunna, koka det och sedan halla o en balja pa golvet..dewt funkar bra for afrikanerna som itne har samma hartyp, men de kanske inte rikigt forstar att vi inte har samma och behover fica det med. men det ska ga:) alltid bra med nya erfarenheter:)

ogat ar fortfarande konstigt, men jag kalrar detta och jag vet att snart star vi hemma igen och langtar tillbaka.

det som glatt mig mest i veckan ar att syster har tagit korkort och ska ga pa balen. det gor att jag ahr natt att se framemot nar vi kommer hem..

HOPPAS NI HAR DET BRA HEMMA OCH NJUTER AV SNON!

kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Annie

Ta hand om dig min alskade Anna! Jag saknar dig massor! KRAMAR!

2010-02-11 @ 11:45:50
Postat av: Anki

Hej Anna!



Dom ögonen på den lille killen smälter allt, vilken upplevelse du kommer att ha med dej hem. Har visat barnen på förskolan dom undrar så hur dom bor och har det. Kramar

2010-03-03 @ 14:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback