Mozambique-och lite annat med


Fina huset dar mama Sibuel bor.


Emelie och Sibuels yngsta son,Tomas 3 ar. hon har 4 fosterbarn som hon tagit hand om som ar foraldralosa.


Barnen pa forskolan, mycket lugnare an vara, men einte myecket engelska da det ar portugisiska de pratar som forsta sprak.


Det blev lite bakning pa eftermiddagen innan vi skulle ut till en pastor. i 41 graders varme.


Mozambique by car


Tva varma, glada och svettiga volontarer ute pa marknaden i stan, det var galet och det mesta ar secondhand de saljer, men i bra kvalite till skillnad fran en de andra stallen vi sett.


Mama Sibuel kollar pa klader



Tom och tva tvillingar vi haldes pa


Valkommen till mitt Mozambuiqe! det riktiga Afrika.



Jag och tvillingarna utand for huset som ar koket.



det kom massa kossor pa vagen hem och Emelie skulle vara tuffm men blev radd nar de rorde pa sig:P



nar vi kom hem sommnade jag och Tom i soffan i vantan pa maten.



Vi var och halsade pa en skola, kande mig som en kandis..


Nagra av mina barn pa skolan, Titti och Willy




Naturen ar verkligen inget fel pa:)


Vi, vid God window for en manda sen ungefar, det kanns som vi sitter tillsammans:) kommer bli wierd att komma hem och undra vart min vimsige Emelie ar.:P

Kommentarer
Postat av: Anki

Hej Anna!



Vilket fint kortpå dej och den lille killen när ni sov, det ser varmtut. Jag längtar efter dejnu kram

2010-03-27 @ 00:56:52
Postat av: Jess

Åh vad bra ni verkar ha det! Jag har själv vart vid Gods window, så jag måste medge att det känns lite sjukt att se att ni stått på samma plats som jag gjorde för två år sedan.. :)

2010-04-02 @ 15:06:11
URL: http://yiskha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback